loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 777 دوشنبه 25 آبان 1394 نظرات (0)

قائم مقام سازمان دانش آموزی کف و سقف دریافت پول از بوفه مدارس را طبق بخشنامه ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومان دانست این در حالی است که رییس این سازمان حداکثر مبلغ دریافتی را ۲۰۰ هزار تومان گفته است.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از مهر؛ داوود روستایی در پاسخ به این پرسش که برخی از مدیران مدرسه انتقاد دارند که چرا صدور مجوز بوفه مشروط به پرداخت هزینه است، گفت: صدور مجوزها برای پایگاه تغذیه سالم مشروط به دریافت پول نیست، بلکه برای مدارسی که پایگاه تغذیه سالم دارند منعی برای صدور مجوز نداریم.

وی افزود: اگر مدرسه ای پایگاه تغذیه سالم داشته باشد و متصدی آن آموزش های لازم را دیده باشد، مورد تشویق ما قرار می گیرد و یک لوح تقدیر به همراه هدیه نقدی به مدیر مدرسه خواهیم داد.

مبلغ پرداختی برای آموزش دادن و سالم کردن پایگاه های تغذیه مدارس است

روستایی تصریح کرد: بر اساس قانون، مرکزی که درآمدزاست مجاز به هزینه دولتی برای آن نیستیم و با توجه به اینکه پایگاه تغذیه سالم درآمدزاست باید برای خود هزینه کند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی بیان کرد: سازمان دانش آموزی تلاش می کند که کلاس های آموزشی را برگزار کند و پول را شهرستان ها دریافت می کنند. اگر پایگاه تغذیه ای امسال استاندارد شد دلیل نمی شود که سال آینده نیز همین مبلغ را پرداخت کند.

وی ادامه داد: طبق بخشنامه ابلاغ شده، مبلغ دریافت هزینه از پایگاه های سالم از ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان متغیر است و انتخاب گرفتن پول یا نگرفتن آن را بر عهده استان ها قرار داده ایم. اما استان ها باید این دوره های آموزشی را برگزار کنند. یک دوره ضمن خدمت که می خواهیم برگزار کنیم نیاز به اساتید متخصص، سی دی، بروشور و .. دارد که هزینه بر است.

روستایی تصریح کرد: آموزش ها بین معاونت تربیت بدنی و سلامت مشترک است که توسط متخصصین وزارت بهداشت و سازمان دانش آموزی ارائه می شود و مجموعه ای از آموزش ها، مدیریتی، سلامتی و بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه ای که برای بوفه مجوز نداشته باشد نه تنها تعطیل می شود بلکه مدیر مدرسه به هیئت تخلفات معرفی خواهد شد. یا باید بوفه سالم داشته باشیم یا اصلا بوفه وجود نداشته باشد. مدرسه ای که استاندارد نیست و می گوید که چرا هزینه دریافت می کنید باید بپرسیم که چرا شما به دلیل منافع مادی بوفه غیراستاندارد راه اندازی کرده اید.

وی گفت: یکی از دلایلی که مجوز نداده ایم این است که دست مسئولان برای بازرسی باز باشد. منغعت و درآمدزایی نباید برای ما و مدرسه ملاک باشد بلکه تغذیه بین روز دانش آموزان را باید مدیریت کنیم در غیر اینصورت تجارتخانه می شود.

قائم مقام سازمان دانش آموزی یادآور شد: اگر مدیر مدرسه ای اکنون بودجه ای برای پرداخت هزینه بوفه ندارد می تواند پایان سال این هزینه را بدهد.  

پیش از این کفاش، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رییس سازمان دانش آموزی، کف دریافت مبلغ از بوفه مدارس برای یکسال ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر این مبلغ را ۲۰۰ هزار تومان عنوان کرده بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی که یکی از مدارس شهر تهران ۴۰۰ هزار تومان از بوفه مدارس پول دریافت کرده است، توضیح داد: اگر موردی وجود داشته باشد که مبالغ بیشتری دریافت کند، باید به حوزه بازرسی گزارش داد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 172
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 1,069
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 1,069
  • بازدید ماه : 34,266
  • بازدید سال : 180,083
  • بازدید کلی : 3,458,830
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود