رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید برضرورت کاربردی بودن تحقیقات گفت: یافته های پژوهشی باید کاربردی باشد تا برای رفع مشکلات و یا ارتقای کیفی این وزارتخانه مورد استقاده قرار گیرد.
به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در نشست اعضای هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش افزود: یافته های پژوهشی باید کاربردی باشد و بتوان از آن با دعوت از صاحب نظران، دست اندرکاران، نمایندگانی از مجلس، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اساتید دانشگاه در جهت حل مشکلات و یا ارتقاء کیفی آموزش و پرورش استفاده کرد.
وی با بیان اینکه ارتقاء فرهنگی، یکی از اولویت های این سازمان است، اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، گردش اطلاعات علمی و پژوهشی است.
محمدیان گفت: کارکنان باید بدانند چه کرده ایم؟ و چه بدست آورده ایم؟ ادبیات تحقیق چه بوده؟ فرضیه ها، مشکلات، جامعه آماری، متدولوژی، توصیه ها و یافته های تحقیق چه بوده؟ تا مسوولین از یافته های پژوهشی در جهت اتخاذ تصمیمات مناسب و درست استفاده کنند.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از نگاه اداری به سازمان پژوهش، تصریح کرد: ارتقاء فرهنگ سازمانی و اصلاح فرایندها هم به لحاظ الگویی و هم به لحاظ مطالعات پژوهشی یکی از اولویت های سازمان است که باید برای تحقق این هدف برنامه ریزی مناسب صورت پذیرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش حجت الاسلام محمدیان همچنین در این نشست با تاکید بر حفظ کامل شئون کارمندان، بر ضرورت رعایت موازین قانونی در انجام فعالیت ها تاکید داشت و افزود: عبور از قانون خط قرمز سازمان است و در این مورد با کسی تعارف نداریم.