loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 417 سه شنبه 17 شهریور 1394 نظرات (0)

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با طرح این پرسش که «مسئول صیانت از منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه‌ای معلمان چه کسی است؟»، گفت: معتقدم باید ساز و کارهای قانونی تشکیل سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی فراهم شود.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی‌ آموزشی اظهار داشت: بر اساس پژوهش‌ها و نظرسنجی‌ها، معلمان به لحاظ مقبولیت اجتماعی و اعتماد عمومی دارای رتبه اول هستند اما پرسش مهم این است که کدام شخص و یا کدام نهاد مسئول صیانت از منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه‌ای معلمان است؟ اگر معلمی مورد اجحاف قرار گیرد و یا حقوق حرفه‌ای و منزلت اجتماعی و مقام معنوی او مورد تعدّی یا تحریف قرار گیرد، چه کسی باید از آن حمایت و دفاع کند؟

وی نسبت به وضعیت شاغلان حرفه معلمی در مدارس غیردولتی و آموزشگاه‌های خصوصی از دو جهت ابراز نگرانی کرد و گفت: اول از این حیث که حقوق مسلم این افراد همانند حق بیمه، سنوات، حق‌التدریس مناسب، تأدیه و پرداخت نشود و به خاطر نیاز به شغل، شرایط ناخواسته به این گروه از معلمان تحمیل شود و جهت دوم اینکه با ورود افراد غیرحرفه‌ای و غیر واجد شرایط به کسوت معلمی در این بخش، جایگاه اجتماعی و مقبولیت معلمان لطمه ببیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: معتقدم باید ساز و کارهای قانونی تشکیل سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی فراهم شود و با اینکه بیش از یک دهه است این مطلب را پیشنهاد کرده و پی‌گیری می‌کنم، علی‌رغم مقبولیت در بدنه معلمان، متأسفانه هنوز با اقبال سیاستگذاران مواجه نشده است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با الگوگیری از سازمان‌های مشابه مانند سازمان نظام پزشکی، نظام مهندسی، نظام پرستاری و نظام روانشناسی مسئولیت سنجش‌های حرفه‌ای، آموزش‌های حرفه‌ای، صلاحیت‌های حرفه‌ای و شکایت‌ها و حمایت‌های حرفه‌ای را عهده‌دار شود.

وی ویژگی چنین نهادی را داشتن جایگاه قانونی، ارتباط دوسویه انتخاب معلمان و نظارت و تنفیذ و تأیید انتخاب‌ها از سوی دولت دانست و آن را فرصت برای هم‌افزایی ظرفیت و توانایی معلمان در ایفای نقش مؤثرتر در نظام تعلیم و تربیت برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: وجود چنین نهادی از انباشته شدن مشکلاتی همانند مربیان پیش‌دبستانی، معلمان حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای آموزشی خرید خدمت و حتی شاغلان آموزشی و تربیتی بخش غیردولتی جلوگیری می‌کند و دولت و مجلس را از پرداختن‌های موردی و بدون رویه‌های قابل قبول حرفه‌ای و تخصصی نجات می‌دهد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 287
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 287
  • بازدید ماه : 33,484
  • بازدید سال : 179,301
  • بازدید کلی : 3,458,048
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود