loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 864 سه شنبه 06 بهمن 1394 نظرات (0)

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: به دستور فانی، وزیر آموزش و پرورش وام پنج میلیون تومانی بلاعوض در اختیار زوج‌های دانشجوی دانشگاه فرهنگیان کشور قرار خواهد گرفت تا در تسهیل امور مربوط به ازدواج این دانشجویان کمک باشد.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از دانشجو؛ مهر محمدی دقایقی پیش در طرح ملی همسفر تا بهشت در قالب چهارمین کاروان زوجین دانشجو که شامل 1260 دانشجوی دانشگاه های فرهنگیان کشور می باشد، در تالار صبای صدا و سیمای مشهد، گفت: سه نکته در خصوص ازدواج دانشجویی در دانشگاه های فرهنگیان وجود دارد که ازدواج، ازدواج دانشجویی و ازدواج دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان این سه موضوع را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: در خصوص ازدواج نیاز به بحث زیادی وجود ندارد؛ زیرا ازدواج اسباب آرامش و کامل شدن دین انسان است و در واجب بودن و اجرای آن برای همه افراد هیچ تردیدی وجود ندارد.

مهرمحمدی ازدواج دانشجویی را ازدواجی بسیار پربرکت دانست و گفت: همان گونه که موج دانشگاهی در همه امور پیشتاز می‌باشند در مسئله ازدواج نیز حرکت بدنه دانشجویی تاثیر بسیار زیادی در بطن جامعه دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور،‌ ازدواج دانشجویی را یک پیام علمی و عملی نسبت به یک وظیفه اجتماعی گسترده برای جامعه دانست و افزود: دانشجو در تمام اعصار در کشور نقش پیشتازی دارد که از این رو نیز در بحث ازدواج دانشجویی می تواند تاثیرگذاری زیادی در جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: ازدواج دانشجوی امر به معروف عملی است که در بطن جامعه اسلامی تاثیرگذار است؛ اگر در خانه عشق وجود داشته باشد و ازدواج آرامش دهنده دو فرد زن و مرد باشد مطمئنا ازدواج دارای تاثیرات بسیار مثبتی خواهد بود؛ اما نکته دوم در سخنرانی من موانع موجود بر سر راه ازدواج دانشجویی است. 

مهرمحمدی تاکید کرد: متاسفانه مسئله اقتصادی یکی از مشکلات موجود بر سر راه ازدواج دانشجویی است که سایه سنگینی بر این مسئله انداخته است و موجب تاخیر در این امر و بالا رفتن زمان و سن ازدواج شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور بالا رفتن سن و زمان ازدواج را موجب شکل گیری ابعاد روانی و اجتماعی منفی در جامعه دانست و افزود: این واقعیت اقتصادی غیرقابل انکار است؛ اما اکنون باید گفت دانشجو و موج دانشجویی می تواند با پیوند زناشویی برای دیگر اقشار جامعه در ابعاد تربیتی الگو باشد.

وی تصریح کرد: دانشجویان باید بر تردیدها و محدودیت ها غلبه کرده و خصوصاً دانشگاه فرهنگیان باید با توجه به رفع برخی موانع اقتصادی باید در مسیر ازدواج دانشجویی و ارتقای این حرکت ارزشمند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. 

مهرمحمدی، دانشگاه های فرهنگیان را در جامعه دارای تاثیرگذاری بسیاری دانست و با تاکید بر این نکته که دانشجو معلمان دانشگاه های فرهنگیان در آینده باید نقش بسیار مهمی در تربیت دانش آموزان ایفا کنند، گفت: نکته مهم دیگر این است که دانشجو معلمان باید در کنار معلم شدن نقش مهم اجتماعی خود را بازی کنند و شایستگی تاثیرگذاری این مجموعه در تمامی موضوعات فرهنگی از جمله ازدواج دانشجویی را مورد توجه قرار دهند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور به مشکلات موجود بر سر راه ازدواج دانشجویی اشاره کرد و با بیان این که یکی از مشکلات پس از ازدواج برای تمام زوجین به سرانجام نرسیدن این ازدواج است، گفت: برای داشتن یک ازدواج موفق لحاظ کردن دو موضوع بسیار ضروری است که اولین نکته عجله نکردن در ازدواج است و دومین نکته دقت در انتخاب می باشد 

وی ادامه داد: براساس نگرش دین مبین اسلام زوجین تلاش کنند تا به کفویت خود با همسرشان دست پیدا کرده و از این نکته مطمئن شوند که دارای تفاهم و درک متقابل در اشتراکات می‌باشند.

مهرمحمدی با بیان اینکه من سه دختر را شوهر داده ام، افزود: یکی از تجارب من در ازدواج دخترانم گفت‌وگویی است که با خواستگاران آنان انجام می دادم و براین اساس خواستگاران دخترانم را در صندلی داغ در دفتر کارم دعوت می‌کردم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان  کشور ادامه داد: در اغلب گفت‌وگوهایی که با خواستگار دخترانم داشتم این سوال را می پرسیدم که در صورت ایجاد تنش و اختلاف شما چگونه به مدیریت این مشکل خواهید پرداخت.

وی ادامه داد: برخی از خواستگاران که پز روشنفکرانه به خود می گرفتند پاسخ می دادند که ما در برابر اختلاف با دختر شما گذشت می‌کنیم که مطمئناً باید در برابر این پاسخ، من عقب نشینی می کردم؛ اما به نظرم پاسخ درست این است که مهمتر از گذشت داشتن یک گفت‌وگوی مناسب در اختلافات است 

مهرمحمدی تمرین گفت‌وگو میان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را موجب رسیدن به تفاهم دانست و افزود: گفت‌وگو بسیار تاثیرگذارتر از گذشت است. در ازدواج های دانشجویی نیز شکل گیری اختلاف و تنش و بحث و دعوا در زندگی امری اجتناب ناپذیر است؛ اما در صورت داشتن گفت‌وگوی مناسب می توان از رسیدن یک زندگی به سکوی جدایی جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در پایان با بیان اینکه خبری نشاط انگیز برای زوج های دانشگاه فرهنگیان دارم، گفت: به دستور فانی، وزیر آموزش و پرورش وام پنج میلیون تومانی بلاعوض در اختیار زوج های دانشجوی دانشگاه فرهنگیان کشور قرار خواهد گرفت تا در تسهیل امور مربوط به ازدواج این دانشجویان کمک باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 375
  • آی پی دیروز : 304
  • بازدید امروز : 1,178
  • باردید دیروز : 3,864
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 27
  • بازدید هفته : 9,109
  • بازدید ماه : 68,672
  • بازدید سال : 268,651
  • بازدید کلی : 3,547,398
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود