loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 1148 دوشنبه 06 مهر 1394 نظرات (0)

دکترمهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان خوزستان با اظهار اینکه امسال اولین سالی است که ورود دانشجویان جدید را به دانشگاه فرهنگیان  همراه با سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از مهر ماه آغاز میکنیم گفت : دانشگاه فرهنگیان به عنوان کارگذار آموزش و پرورش در راستای تعدیل چرخه نامتوازن ورود دانشجویان و فارغ التحصیلی آن در زمان نامطلوب ؛ اقدام به  آغاز تحصیل دانشجویان ورودی 94 دانشگاه فرهنگیان را از مهر ماه قرار داد که مجبور به برگزاری ترم های تابستانه در طول تحصیل این دانشجویان نباشیم .

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از دانشجومعلمان اهواز؛ دکتر مهر محمدی با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنانمان در حادثه منا به دلیل بی کفایتی مقامات سعودی در جریان حج بیت الله الحرام برای جان باختگان این حادثه دلخراش علو درجات وبرای خانوداه های آنان طلب صبر از درگاه الهی کرد .

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه خوشحالم در زمانی به خوزستان آمدم که مصادف با هفته دفاع مقدس شده است اظهار کرد : خوزستان ، استانی شهید پروری است که روح بلند شهیدان در آن عروج کرده است.

مهر محمدی گفت : درتابستانی که گذشت به طور  سراسری  ترم تحصیلی تابستانه را در جهت کمک به فراغت هرچه زود تر دانشجویان علوم تربیتی از تحصیل و  ورود به  چرخه آموزش پرورش برگزار کردیم . مهر محمدی برگزاری المپیاد ورزشی دانشجو معلمان و اردوهای فرهنگی و ایرانگردی را از سایر اقدامات دانشگاه فرهنگیان در تابستان سال جاری دانست و گفت : تابستان پرکار وپربار امسال مرهون نظریه سال تحصیلی پیوسته است  که این تز همان شعار مرحوم شهید باهنر است که می فرمود : مدرسه تعطیل میشود ولی تربیت هرگز .

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد : ما نیز در دانشگاه با تاسی از این ؛ شعار دانشگاه تعطیل می شود ولی تربیت معلم هرگز را به عنوان سر لوحه اقدامات خود قرار داده ایم .

مهرمحمدی با اظهار اینکه امسال اولین سالی است که ورود دانشجویان جدید را به دانشگاه فرهنگیان  همراه با سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از مهر ماه آغاز میکنیم گفت : دانشگاه فرهنگیان به عنوان کارگذار آموزش و پرورش در راستای تعدیل چرخه نامتوازن ورود دانشجویان و فارغ التحصیلی آن در زمان نامطلوب ؛ اقدام به  آغاز تحصیل دانشجویان ورودی 94 دانشگاه فرهنگیان را از مهر ماه قرار داد که مجبور به برگزاری ترم های تابستانه در طول تحصیل این دانشجویان نباشیم .

 دکتر مهر محمدی اجرای مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان کشور رخدادی مهم توصیف کرد و گفت : تشکیلات جدید دانشگاه که مسلزم وحدت مدیریت و مدیریت استانی است در سطح استان ها برای اولین سال است که به مورد اجرا گذاشته شده است.  سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت : تجمیع نیروهای انسانی و مدیریت واحد در استان و افزایش بهره وری و بهبود آموزش و پژوهش از جمله مزایایی استقرار مدیریت استانی در دانشگاه فرهنگیان است. 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گروه های آموزشی را دارای نقشی پیشتاز در دانشگاه ها دانست و گفت : زمام امر کیفیت آموزشی را باید گروه های آموزشی باید به دست بگیرند و بدون ستون فقراتی مانند گروه های آموزشی در دانشگاه ها ساختار دانشگاهی را نمی توان از ساختار های غیر دانشگاهی تمییز داد .

مهر محمدی از تعبیه "پنجره فرهنگی " دربرنامه های فرهنگی دانشگاه خبر داد  و  در این زمینه بیان کرد : بناست برنامه های آموزشی دانشگاه با تعبیه پنجره فرهنگی قرار بوی فرهنگ بدهند . با این اقدام سه ساعت در طول هفته به انجام فعالیت های فرهنگی توسط دانشجو معلمان پرداخته خواهد شد. در واقع پنجره فرهنگی نقطه وصل برنامه درسی رسمی و برنامه درسی غیر رسمی است .

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور به آزمون جامع دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت : آزمون جامع در واقع ارزیابی تراکمی و پایانی از دستاورد های دوره تحصیل دانشجویان است که این طرح در مراجع مربوطه به تصویب رسیده است و برای کلیه دانشجویان برگزار خواهد شد که البته برای ورودی های 91 با ملاحظاتی اجرا خواهد شد.

وی در این زمینه ادامه داد : دانشجویانی که پس از پایان تمام واحد های درسی در این طرح ارزیابی صلاحیت های معلمی امتیازهای لازم را کسب کنند گواهی دائم صلاحیت تدریس اعطا خواهد شد و کسانی که موفق به کسب این امتیازات نشوند ؛ گواهی موقت تدریس داده میشود . گواهی صلاحیت تدریس باید طی سه سال به گواهی دائم توسط این افراد با گذراندن آزمون مربوطه تبدیل گردد.

.سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تحرک سیاسی به ویژه نسل دانشجویان توصیه همیشگی مسئولان نظام بوده است ؛ گفت : ما هم در دانشگاه فرهنگیان به مدیران استان ها تاکید میکنیم که مشوق فعالیت وفعالیت های قانون مند سیاسی اجتماعی دانشجویان باشند ؛ که این مسئله را هم در منشور حقوق و تکالیف دانشجو معلمان جزو حقوق دانشجویان ذکر کرده ایم .

مهرمحمدی ادامه داد : فعالیت های سیاسی اجتماعی قانونمند در دانشگاه فرهنگیان به دلیل جایگاه این دانشگاه دارای اصالت مهمی است و تبدیل به یک امر حاشیه ای نمی شود زیرا هدف آن بالا بردن فهم سیاسی و بالا بردن نقش اجتماعی معلمانی است که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل خواهند شد . 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد : التهابات سیاسی نباید وارد دانشگاه ها و بخصوص دانشگاه فرهنگیان شود که باید به شدت از تبدیل شدن تحرکات سیاسی به التهابات سیاسی دوری بجوییم. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ابوالفضل پورمند در تاریخ 1394/07/08 و 8:56 دقیقه ارسال شده است

باسلام میشه منابع ازمون جامع را هن بگذارید
پاسخ : با سلام
منابع از طرف سازمان مرکزی منتشر نشده وطبق گفته های قبلی قرار بوده جلسه ای دیگر داشته باشند تا تصمیماتی اتخاذ کنند.
به محض منتشر شدن منابع ، روی سایت قرار می گیرد.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 323
  • آی پی دیروز : 568
  • بازدید امروز : 1,302
  • باردید دیروز : 1,960
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 16,788
  • بازدید ماه : 76,351
  • بازدید سال : 276,330
  • بازدید کلی : 3,555,077
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود